Home // Active Kids // Od kiedy dziecko powinno rozpocząć naukę języka obcego?

Od kiedy dziecko powinno rozpocząć naukę języka obcego?

active-kids-bannerNaturalna ciekawość świata oraz chłonność umysłu to tylko kilka z atutów które ułatwiają młodemu człowiekowi rozpoczęcie nauki języka obcego, definiowanego jako różny od tego w którym funkcjonuje On w sposób naturalny. Zdaniem glottodydaktyków pierwsze dziesięć lat życia to czas najbardziej efektywny w przyswajaniu języka obcego. Uwarunkowania biologiczne w tym okresie rozwoju umożliwiają wyartykułowanie niemalże każdego dźwięku co przyczynia się do pozyskania akcentu charakterystycznego dla danego dialektu. Ciekawym argumentem jest także fakt z laryngologicznego punktu widzenia, który mówi o spadkowej tendencji wyczulenia ucha na obco brzmiące fale u dzieci po dwunastym roku życia. Przed tym okresem ucho dziecka reaguje inaczej. Przyswaja wszystkie długości fal dźwiękowych, uwrażliwia się na obce brzmienie.

Dla zespołu Active Kids nauczać języków obcych oznacza otaczać nimi dziecko. W odpowiednio zaaranżowanym otoczeniu sam proces nauki staje się podświadomym przejmowaniem dźwięków charakterystycznych dla innej kultury w wyniku bezpośredniego z nimi kontaktu. Zabawowa forma zajęć w kręgu zainteresowań dziecka zapewni poczucie bezpieczeństwa, serdeczną atmosferę a przede wszystkim przyjazne nastawienie do zaistniałej sytuacji w jego życiu. Pozwoli usprawnić funkcjonowanie procesów uwagi, pamięci, koncentracji, percepcji oraz wyobraźni. Umożliwi rozwój indywidualnych zdolności. Pierwszym zauważalnym sukcesem jest fakt iż dziecku nie przyjdzie do głowy, że nauka może być trudna. Brak przymusu, nakazu zapamiętywania oraz niepotrzebnego stresu budują solidny fundament dla perspektywy przyszłej edukacji. Ważną rolą rodzica jako pierwszego oraz najważniejszego nauczyciela w życiu swojej pociechy staje się pielęgnacja pozytywnych odczuć będących rezultatem początkowego procesu poznawczego. Dziecko potrzebuje dużo zachęty, wsparcia jak i pochwał. Budują one w nim pozytywną samoocenę oraz pomagają lepiej radzić sobie z trudnościami. Należy jednak pamiętać aby pozytywna reakcja zarówno rodzica jak i pedagoga była opisowa i szczegółowa, skierowana na konkretne zachowanie.

Doświadczone taką kolejnością zdarzeń dziecko poprawnie a także bez żadnych wątpliwości odczyta nasze zainteresowanie jego osobą. Jest kwestią nie podlegającą wątpliwości, że każdy sukces motywuje a chwila spędzona na wspólnej nauce lub zabawie to bezcenna inwestycja w przyszłość młodego pokolenia. Kreatywność oraz poczucie własnej wartości to kolejne z wypracowywanych przez ucznia wartości. Postęp umysłowy pozytywnie modeluje Jego kulturowy światopogląd zbudowany na pierwotnym przekonaniu iż matczyny system fonologiczny oraz zwyczaje są jedynymi na świecie. Wraz z wyczuciem języka wzrasta wyczucie kultury i społeczeństwa. Elementem dopełniającym całość projektu staje się postać lektora w pełni świadoma swojej odpowiedzialności za wprowadzenie młodego człowieka w nowy obszar życia. Praca na bazie autorskich materiałów o różnorodnej tematyce ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb ucznia oraz pełna akceptacja przekazu zwrotnego są wyznacznikami organizacji zajęć dla osób pracujących z najmłodszymi. Współpraca indywidualna lub w małych trzyosobowych grupach to doskonały ogólnorozwojowy trening osobowości oraz szansa na niezapomnianą przygodę.

Z wyrazami szacunku dla najmłodszych oraz rodziców, Lektor Języka Angielskiego, Anna Haluch-Szetela

Posted in Active Kids and tagged as , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>